Politik: Malaysia, PAS, PR dan BN-UMNO: Intro

Salam,
Akhir2 ini, bloggers hebat berbicara pasal politik. Mahu jadi bloggers terkenal.. Bicaralah politik..
Mahu menjadi Perhatian bloggers atau internet surfers.. jadilah bloggers kontr0versi..

Medium ini memberi kesan bercampur2.. baik ada buruk ada, provokasi ada, maki hamun ada, dan yang rasional pun ada...

Politik di MALAYSIA..

Aku juga rasa tempias nak mengulas isu politik Malaysia ini. Aku rakyat Malaysia, rakyat prihatin.
Politik Malaysia masih politik parti.. Bukan Politik Rakyat..

kalau boleh , aku mahu membawa sesiapa yang membaca blog aku ini meneliti sejarah dan perjalanan politik Malaysia supaya kita dapat berkongsi pengetahuan dan pengalaman.
Aku bukan pengkaji sejarah tapi aku ingin memahami sejarah..

Bila kita berjalan mengikut perjalanan politik ini, semoga kita dapat memahami selok beloknya, tujuannya dan kita juga sebagai rakyat dapat eksploitasi keadaan sebenar landskap politik tanah air kita ini.

Kita mungkin berbeza pendapat, namun bagi aku, aku mahu bersederhana dan rasiional.. seperti pendahuluan Blog aku ini.. Monolog aku jadi pendinding dan sempadan yang harus aku ikuti..

Politik berkait rapat dgn kuasa, pemerintahan Negara/negeri..

landskap politik Malaysia banyak dipengaruhi Parti pemerintah--BN
Sama ada Kotor, bersih atau sebagainya, kita sudah melaluinya dan masih lagi melaluinya..

Cukup ini sebagai permulaan.. Dsiambung dlm POST seterusnya..

    0 comments: