jalan saja-saja

Well, i still have one blog which i keep it secretly for the time being. hehe.. That's blog for leisure and for the things i want to save for. huhu..

lately, politics attract me a a lot which make me wrote posts mostly on current politics issue.
yeah.. stop spiking english maaaaaaaa...

Saje nak bercerita ni..

Apa ada dalam kapla otak aku malam ni eh??

Aku skang dlm process nak resign dlm company lama ni, padahal baru 6 bulan kije sini. Dapat offer kije dalam field properties plak.. hehe.. jadi journeyman laa plak..
Dulu aku resign kije lama sebab family, aku takut kena pi oversea sbb kena pi training..
Maklumlaa wife aku tengah sarat, takkan nak tinggal bini, anak sulung plak tu.
Fikir2 balik, rugi plak maa... training kat Itali tu. Champions league kat italy tahun ni.. pla team aku menang, VIVA BARCELONA..wakaka..
Tapi itulah sacrife .. Aku dah takde mak bapak, mertua pun mak je, tu pun dah tua..
Bini aku plak, pemalu sangat2.. haha.. tapi manja maaaaaaa.. wakakaka..
Itu sebab aku resign dari company dulu masuk company skang..

Company skang, best gila, masuk kije bebas kol baper, cuti main belasah je..
Yang tak best nyer kalau troubleshoot network dlm hutan malam2 je.. wakaka..
Cuma gaji sekarang kecik, kalu terusan begini, nanti tak dapat kumpul harta plak..
last friday, bos aku tanya apesal nak quit, aku cakaplaa bla-bla.. gaji kecik.. dapat offer double.. bla-bla.. Bos aku tak janji apa2, cuma dia janji, kalu aku stay, aku bebas sebebasnya nak kije macam mana pun. wakaka.. tapi sekarang pun dah bebas, cuma skang dapat lesen lagi besar..
Tapi itulah.. aku perlukan sekarang duit lebih, aku perlu bayar hutang, dan kalau boleh nak clearkan hutang secepat mungkin pastu pi haji...

Aku kira offer baru ni peluang, walaupun lain bidang, tapi still dalam konteks yang sama.
Aku kira bidang properties masih banyak lagi peluang untuk diterokai.
Aku dioffer jadi Site supervisor untuk Network design untuk satu project properties. Projek gempak gak ni.. Skang pun buat Maintenance Network, so takde beza sangat laa..
Yang penting wang besar.. wakakakaka... aduh tamak uuuuuuuu...

Semoga aku dijauhi bala dan dilindungi ALLAH..
Niat Aku, semoga kerja baru dapat selesaikan masalah lalu,
Semoga kerja baru dapat aku kumpul duit untuk agamaku..

sedikit kongsi rasa...

    0 comments: