Aku Ingin Sekali Melihat:

Aku ingin sekali melihat satu deklarasi PAKATAN RAKYAT,
Aku ingin sekali melihat Deklarasi Seumpama HUDAIBIYAH,
Aku Ingin sekali Memahami Siasah PAKATAN RAKYAT,
Aku Ingin sekali Memahami butir-buir persepakatan ini,
Aku ingin sekali Melihat dimana kedudukan ISLAM dalam PAKATAN Ini,


Aku tak mahu fitnah melanda Jemaah ISLAM,
Aku tak Mahu fitnah melanda Golongan Beriman,
Aku tak mahu Negaraku menjadi medan kezaliman,
Aku tam mahu Negaraku menjadi Medan Perselisihan,

Wahai Pemimpin ISLAM,
Sediakan Kami sempadan-sempadan Perjanjian,
Supaya Kami faham apa yang Kami perjuangkan,
Wahai Ulama dan Profesional ISLAM,
Tetapkan apa isi permuafakatan,
Kerana di situ tahaluf dan siasah ISLAM diamalkan,

Jadikanlah gelombang dan taufan sebagai peringatan,
Supaya dapat menyusun langkah di masa hadapan,
Dakwah ISLAM biarlah berterusan,
Ketika tenang dan ketika keriuhan,

Jika JELAS DI AWAL PERMULAAN,
Tidaklah kami Berselisih di pertengahan,

    0 comments: