Work Vs Leisure

aku baru balik kerja ni.. ada masalah data network. Tak settle sebab ada masalah 3rd party equipment.
Balik umah, tengok aisyah dah tido, umie buat2 tido.. wakakaka.. nak kena ni.. hehe
compose email utk wakilkan meeting esok..
prepare email utk technical issue esok..

huhuhu... itu pasal kerja..

leisure??

hehe.. wa pi jenguk blog2 laa.. komen sepatah dua ( padahal.. wakaka)..
isu blog sehari dua ni panas pasal si anu tuu.. alaa.. si adukataruna tu.. aku malas nak ulas.. tengok dah.. jadikan teladan dan pengajaran..
Hidup ni.. kalu tak belajar dari kesilapan sendiri, belajar dari kesilapan orang lain, lagi selamat..

duk menulis pukul 130 pagi.. ada gak terfikir.. aku ni cukup amal ke??
kalau mati esok camana?? solat aku camana?? huhuhu..

for now, malas nak berbahasa indah, malas nak berfikir, cukup laa bahasa ini, harap tak biadap sudah..

dari pengalaman dan pemerhatian aku..

kalu selalu buat jadi amalan..

sama macam bahasa.. kalu selalu sgt maki atau mencarut.. lama2.. itu jer laa kuar dari mulut..
kalu sekali sekala kuar, mungkin orang gelak..
tapi kalu dah selalu sgt mencarut.. kita plak yang dicarutkan..
huhuhu.. dunia.. ALLAH itu maha Adil.. maha Bijaksana..
mencipta sesuatu ada sebabnya..
terjadi sesuatu ada hikmah dan musababnya..

hanya manusia berfikir mampu menongkah arus hidup ini..

harap2.. otak aku ini selalu berfikir utk keredhaan ALLAH hendaknya..
harapnya aku sentiasa bersopan, beradab dan berhemah..

ALLAHUAKBAR!!

    2 comments:

  1. "Balik umah, tengok aisyah dah tido, umie buat2 tido.. wakakaka.. nak kena ni.. hehe"

    ehem... mendalamnya maksud...

  2. hahaha.. dekat doh mu konar tu..

    aku geletek je.. bukan wat per pun.. wakaka