Lamanya tak Update...

Huyoooooooo...
lama gak aku tak update blog aku ni..
banyak kije .. busy lagi..
meeting itu ini.. troubleshoot itu ini..
gaji cam tu gak.. ciput.. hahahaha..

chaiiiiiiiiiiiiiiiiittttttttttttttt.... tak bersyukur punya budak.. ahaks..

well.. i m currently busy with my jobs..
i had to handle many things own my own.
I had to cover others jobs.. meeting, attending technical faults.. and so on.

hahahha... speaking maaaaaaaaaaaaaa...


itulah nasib bekerja di Bidang Telecommunication ni.

aku kerja sebagai Engineer.. perghhhh,,, mak cik2 kampung kalo dengar, cam sedap je.. hahaha
Aku jaga plak comprehensive maintenance contracts..
dari A to Z laa aku buat...
billing buat..
meeting aku pegi...
technical faults aku pegi..

Budak bawah aku 3 orang je.. tapi nak cover satu malaysia..
Si supplier plak.. support cam hampeh...

kalau korang nak tau... TM punya ADSL link... company aku laaa ade kontrak sket2.. hahahaha..

so, sape2 streamyx slow tu... tanya aku.. hehehe... nada berlagak ni..



kui..kui..kui... cukup sekadar cerita.. lepas tensen...

    2 comments:

  1. tuan blog,
    aku pakai streamyx..tp byk gila masalah :

    1. kenapa bila hujan je line streamyx asyik DC je..
    2. kenapa bila download byk benda, line DC jugak.

    lepas tu claim kat TV dia lah yg terhebat, khaakkktiuhhh!!

  2. oo..
    streamyx yang kita pakai kat rumah ni, semua memerlukan modem ADSL.

    ADSL ni transmission dia guna copper..

    utk problem lu ni,
    lu check area taman lu tu, ada nampak cabinet Telekom yang terdekat tak??

    kalu takde dekat area rumah lu,
    kemungkinan lu punya streamyx connection/telephone disambungkan dari tiang ke tiang telephone.
    connection macam ni tak berapa terjamin kerana kemungkinan terdedah kepada macam2 faktor,
    1- cable rosak dan junction rosak.
    2-signal via cable tu byk attenuation (loss)..

    solution,
    better lu check /complain dgn local TM, lagi elok lu buat petition ramai2.
    TM ni, kalau ramai dlm area tu complain , baru ada budget nak tukar alat atau tambah alat baru.